MasterClass: Playbased Experiential Learning - Uniek in België
do 07 nov
|LinkDistrict Haacht
Certificatie training – Playbased Experiential Learning Facilitator
Tijd en locatie
07 nov 2024, 09:30 – 06 dec 2024, 18:00
LinkDistrict Haacht, Wespelaarsesteenweg 67, 3150 Haacht, België
Over het evenement
Waarom ?
Wil je een blijvende impact realiseren met jouw workshops? Wil je duurzame veranderingen in gedrag, samenwerking en resultaten bereiken? Of een leercultuur stimuleren binnen jouw organisatie?
Volgens Charles Jennings ontstaat 90% van wat we leren uit onze ervaringen en de interactie met anderen. Dit is onze meest natuurlijke manier van leren. Als kind leerden we spelenderwijs door te experimenteren, en deze aanpak blijft ook in professionele omgevingen uiterst effectief. De kracht van spel is ongezien! Spelenderwijs leren biedt niet alleen een hoog leerrendement, maar overstijgt ook rollen, leeftijden, gender en culturen. Het vergroot het zelfinzicht bij medewerkers, versterkt samenwerking binnen teams en verhoogt het welzijn op de werkvloer.
Wat ?
In deze opleiding leer je hoe je met behulp van BoostFactor Playbased Experiential learning© positieve leerervaringen kan ontwikkelen die blijvende leerimpact en duurzame gedrag- en cultuurverandering genereren. De spelvormen bieden een breed arsenaal aan mogelijkheden voor het ontwikkelen van vaardigheden zoals oplossingsvermogen, strategisch denken, werkstrategie ontwikkelen, open communicatie, samenwerking, feedback, omgaan met verandering, (zelf) leiderschap, creatief denken, ondernemerschap … BoostFactor is exclusief verdeler en opleider voor België en Nederland van Metalog® training tools en je zal met deze tools werken en experimenteren tijdens deze masterclass. Metalog® is sinds 20 jaar de expert in Duitsland op vlak van ervaringsleren met spelvormen in diverse sectoren, gaande van banken, scholen, dienstverlening, industrie, .. tot en met defensie.
Op het einde van deze masterclass heb je een toolbox die je in staat stelt om ervaringsleren mbv spelvormen in de meest uiteenlopende gebieden te gebruiken, gaande van seminars, workshops, veranderingsprocessen, conferenties, coaching, counseling tot onderwijs. Je kan ermee aan de slag op alle niveaus van een organisatie gaande van directieteams tot en met de operationele werkvloer.
Voor wie?
Trainers, coaches, docenten, change managers, scrummasters, agile masters, project managers, L&D experten, HR, psychologen.
Voor iedereen die hun leerecosysteem willen uitbreiden met ervaringsgerichte en playbased leerprojecten.
Doel?
- Je leert de methodiek van playbased ervaringsleren afstemmen op de ontwikkelbehoeften van teams en leiders
- Je leert een ervaringsgerichte workshop ontwikkelen en faciliteren met spelvormen.
- Je breidt je methodologische gereedschapskist uit met diverse spelvormen, die je kan aankopen
- Je leert hoe je met ervaringsleren via spelvormen diverse vaardigheden kan aanscherpen : open communicatie, probleemoplossend vermogen, feedback, strategisch denken, change, veiligheid, kwaliteitsdenken, enz.
- Je leert hoe je playbased ervaringsleren kan inzetten ter versterking van een aantal processen zoals onboarding, talentontwikkeling, samenwerken
- Je verhoogt je marktwaarde en expertise als trainer
Dag 1 - 2
- Introductie playbased experiential learning, waarom en wanneer inzetten
- Neuro didactische inzichten in de principes van ervaringsleren via spelvormen
- Hoe veilige bedding creëren om tot verbinding te komen
- Aan de slag met BoostFactor playbased experiential learning©: experimenteren en reflecteren
- Kracht van visuals en creatieve werkvormen: hoe gebruiken in groepsprocessen.
- De kunst van de ‘niet oordelende reflectieve vraagstelling’ toegepast op playbased experiential learning
- Een stappenplan om een ‘playbased ervaringsgericht leertraject’ op te zetten.
- Hoe duurzame leerprojecten ontwikkelen door overdracht naar de werkplek en dagelijks leven.
- Eigen spel en -leerproject ontwikkelen: met feedback van deelnemers en trainers
Dag 3 - 4
- Praktijk: uitwisseling van ervaringen en supervisie op eigen cases
- Ervaringsleren via spelvormen inzetten voor onboarding, selectie, talentontwikkeling.
- Milton Erickson model voor impactvolle gedragsverandering.
- Hoe kan je modellen rond teamdynamica, leiderschaps- en change (cfr DISC, insights, Lencioni, ADKAR, Leary, 7 habits…) in jouw leer & spel projecten integreren?
- Flexibiliteit en houding als begeleider
- Omgaan met moeilijke situaties: spel- en leerprojecten inzetten voor conflicten, spanningen in het team.
- Oplossingsgerichte vraagtechniek toegepast op playbased experiential learning
- Conceptie en aanpassing voor verschillende groepssituaties
- Procesgeoriënteerde leerconcepten ontwikkelen
- Maken en voorstelling van een eigen playbased leerproject
- Certificatie
Wanneer?
Deze opleiding gaat door in onze locatie LinkDistrict Haacht op volgende dagen:
- 7 en 8 november : van 9u30 tot 17u30
- 5 en 6 december: van 9u30 tot 17u30
Investering ? (vroegboekkorting)
- Tot 12/09 : 1750,- euro excl.BTW
- Tot 13/10: 1895,- euro excl. BTW
- Vanaf 14/10: 1995,- euro excl.BTW
Inschrijving wordt pas bevestigd na een online intake-gesprek en het invullen van een registratie formulier. Je kan je plek reserveren met de knop onderaan deze pagina, en wij zullen je eerstdaags contacteren voor het intake gesprek. De volledige fee wordt gefactureerd en jouw inschrijving is definitief na de betaling.
Inbegrepen:
- Facilitator manual
- Gebruik van alle spelvormen en materialen
- Versnaperingen en gezonde lunch
- Certificaat ‘Playbased Experiential Learning Facilitator’
- Boek - Transform your training van Tobias Voss
Interesse?
Voor meer info over playbased leren en onze spelvormen, neem zeker een kijkje op onze website bij methode.
Heb je nog vragen over deze opleiding? Of ben je geïnteresseerd in deze opleiding voor uw bedrijf?
Neem dan contact op via info@boostfactor.be of +32 468 10 36 27.
Trajectbegeleiders :
In deze masterclass worden Inge Godts en Peter Schollaert je trajectbegeleiders. Beiden zijn oprichters van BoostFactor en zijn masters in ervaringsleren en spelvormen. Ze integreren 'play-based experiential learning' in leiderschaps- en teamtrajecten, teamdagen, personeelsdagen en cultuurtrajecten, voor zowel kleine teams als grootschalige evenementen met meer dan 800 medewerkers. Beiden hebben meerdere voortgezette playbased & experiential learning opleidingen gevolgd in het buitenland. Daarnaast beschikken ze over een lange carrière in corporate functies bij internationale bedrijven en hebben ze ervaring in diverse industriële en dienstverlenende sectoren, evenals in het onderwijs.